Ooit heb ik een familielid met een kapperszaak annex schoonheidssalon erop gewezen dat ze met een nieuwsbrief extra omzet onder haar klanten kan genereren. Zij is daar enthousiast mee aan de slag gegaan en verstuurt inmiddels regelmatig een nieuwsbrief vol nieuwtjes en aanbiedingen naar honderden klanten. En inderdaad: het resultaat is dat zowel de winkeldeurbel als de kassa vaker rinkelen.
De manier waarop zij e-mail adressen verzamelt, is even simpel als doeltreffend. Bij de kassa liggen formuliertjes waarop klanten hun e-mail adres kunnen invullen. Als ik me niet vergis staan deze formuliertjes in een keurig standaardje, waardoor klanten er niet overheen kunnen kijken. Alle medewerkers zijn opgevoed om altijd - vriendelijk maar niet opdringerig - te vragen of men belangstelling heeft om per e-mail op de hoogte te blijven over aanbiedingen.


Waar moet u op letten bij het inhuren van een

Ieder bedrijf (en ik bedoel echt IEDER bedrijf! Ook het jouwe...) zou moeten bloggen. Waarom? 5 Overtuigende redenen:
Klanten die onze e-mail marketing tool WebGenerator ProMail gebruiken, hebben veel inzicht in het lees- en klikgedrag van de ontvangers van hun e-mail nieuwsbrief. Zo kunnen zij o.a. precies zien hoe vaak een nieuwsbrief wordt geopend, op welke links wordt geklikt, hoeveel nieuwsbrieven niet aankomen, enzovoorts.

Is het je wel eens opgevallen dat bijna alle websites gebruik maken van hetzelfde, beperkte aantal lettertypes? Dat komt omdat een lettertype op een website alleen correct aan de bezoeker wordt getoond als dat lettertype ook op zijn computer geïnstalleerd staat. Daarom spelen webbouwers op zeker en kiezen ze voor lettertypes waarvan ze weten dat ze op (bijna) 100% van alle computers zijn geïnstalleerd. Als je al bijzondere lettertypes op internet tegenkomt, dan zijn daar trucjes voor toegepast. Kopteksten zijn dan bijvoorbeeld omgezet naar plaatjes. Dat heeft als nadeel dat het geen echte tekst meer is (dus zonder waarde voor de zoekmachines) en dat het erg bewerkelijk is. Een ander trucje is het
Bij WebGenerator bouwen we websites die onze klanten volledig zelf kunnen beheren. Dat houdt ook in dat we opdrachtgevers vaak een "lege" site opleveren die zij vervolgens zelf – op een tijdelijk werkadres – voorzien van structuur en inhoud. Dat maakt de kosten natuurlijk lager: wat je zelf doet, is het eerst verdiend, nietwaar?



